فاجعه غزّه، جنگ یا تروریسم دولتی
ا. م. شیزلی ا. م. شیزلی

اینک، یک هفته است که اسرائیل، فرزند خلف آمریکا و انگلیس، بزرگترین زندان باز جهان، غزه را، بعد از سالها محرومیت و گرسنگی و تشنگی دادن، بر سر یک و نیم میلیون نفر ساکنش  ویران می کند و هر روز بر شدت حملاتش می افزاید. در شرایطی، که آتش و دود و خاک بر آسمان بلند است، اجساد انسانها تکه- پاره می شود، زیر آوار می ماند، عده زخمی ها و کشته شدگان به سه هزار نفر نزدیک می شود، آمریکا و انگلیس، همچنانکه در جریان حملات ٣٣ روزه اسرائیل به لبنان، از تصویب قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل متحذ مبنی بر قطع حملات اسرائیل به مردم غزه جلوگیر کردند. به این ترتیب، بار دیگرعجز و ناتوانی سازمانها و نهادهای بین المللی و دولتی با وضوح هر چه تمام تر آشکار شد.

این یک تبهکاری سیاسی است وقتی که، سران امپریالیسم و دولتهای دست نشانده آنها، تهاجم دولت تروریستی اسرائیل به غزه و کشتار مردم آن را جنگ می نامند و طرفین را به خویشتن داری و آتس بس فرا می خوانند! کدام جنگ؟ کدام خویشتن داری و آتش بس میان قاتل و مقتول؟ جنگی که دو ارتش در مقابل هم قرار نگیرند، جنگی که یک طرف تا دندان مسلح و طرف دیگر، مردان، زنان و کودکان، شهرها و تأسیسات و اماکن مسکونی، دولتی و اجتماعی شهری، مراکز آموزشی، بهداشتی و عبادتگاهها باشد، تروریسم دولتی نام دارد نه جنگ! برعکس ادعاهای فریبکارانه، این یک جنگ نیست، بلکه، حملات سنگین تروریستی است که باید متوقف شود! این، ادامه کشتار مردم منطقه، بویژه، مردم ستمدیده فلسطین بدست تروریسم امپریالیستی است، تکرار فاجعه نسل کشی های دیر یاسین، کفرقاسم، تل زعتر، تخلیه و ویرانی شهرها و روستاهای فلسطین و بطور کلی، حملات اشغالگرانه و «کشورسازانه» است که باید با تشکیل کشور مستقل فلسطین، یک بار برای همیشه، قطع شود.

شکی نیست که هیزم حملات تروریستی اخیر، از مدتها پیش، بعد از آنکه حماس، طی انتخاباتی که بویژه غربی ها هیچ ایرادی برآن نگرفتند، به حاکمیت رسید، تدارک دیده شد. علیرغم اینکه، حماس در سال ٢۰۰٦، دولت وحدت ملی تشکیل داد، امپریالیسم باندهای تحت رهبری محمد دهلان- محمود عباس را تسلیح کرد، آموزس داد و به دست آنها برعلیه دولت برآمده از انتخابات، کودتا کرد. فرجام این کودتا، تجزیه دولت خودمختار فلسطین بود. غزه، تحت نظارت حماس و ساحل غربی، به کنترل کوتاچیان در آمد. سپس، محاصره غزه تشدید گردید، آب و برق قطع شد، رسیدن سوخت، خواروبار، دارو دیگر مایحتاج ضروری مردم غزه محدود و محدودتر گردید، حتی، بر اساس گزارشهای رسمی، از ٣٩۰۰ موسسه تولیدی فعال در نوارغزه، ٣٨۰۰ واحد آن بعد از پیمان آتش بس میان اسرائیل و حماس در ماه مه سال گذشته، بخاطر کمبود سوخت و انرژی از کار باز ایستاد و در چنین شرایط غیر قابل تحمل فقر، بیکاری و گرسنگی، بعد از سفر مشکوک محمود عباس به مصر، آمریکا و روسیه، بزرگترین زندان با اعمال شاقه جهان، غزه، مورد حملات ویرانگر جنگنده ها و هلی کوپترهای آمریکائی- اسرائیلی قرار گرفت.

امروز که بحران مالی- اقتصادی، با سنگینی هرچه بیشتر بر گرده بشریت، فشار می آورد و انواع و اقسام برنامه های چندین و چند صد میلیارد دلاری از جیب مردم، نتوانست کمکی برای مهار آن باشد، امپریالیسم، با شعله ور کردن آتش تهاجم نظامی دیگر، باز هم شمشیر بران خویش از نیام برکشید و سیمای زشت و ساختگی”دموکراسی“ و ”حقوق بشر“ خود را بار دیگر بنمایش گذاشت تا، با کشتار بی امان زنان و کودکان و مردان فلسطینی، فاجعه بحران مالی و رکود اقتصادی تحمیلی خود بر جهان را در پشت پرده ضخیم آتش و خون پنهان سازد، فعالیت کمپانی های اسلحه سازی را تشدید نماید و از این رهگذر، گاو صندوقهای صاحبان سرمایه های کلان را با پولهای خونین هر چه بیشتری پر نماید.

امپریالیسم برای خروج از بحران کشنده خود به جنگ نیاز دارد و پر دور نیست که با تحریکات و تشنج آفرینی های ذاتی خود، آتش این حملات را به تمام منطقه سرایت داده و جنگ بزرگی دیگری راه اندازد. بی دلیل نیست در شرایط محاصره اکید از زمین و هوا و دریا، که حتی از رسیدن خواروبار و دارو به مردم غزه حلوگیری می کند، تبلیغات گسترده ای درباره کمکهای موهوم تسلیحاتی ایران و سوریه به حماس به راه انداخته است. این مسئله ای است بسیار جدی، که سران مقامات رژیم حاکم ایران بویژه باید مورد دقت کافی قرار دهند وبا گفتارها و سخنان ناسنجیده تبلیغاتی که عمدتا مصرف داخلی هم ندارند، به یاری آمریکا و انگلیس نشتابند. بر آتش سوزاننده فلسطین و فلسطینیان ندمند و حریق جنگ تبهکارانه امپریالیستی را متوجه منطقه و ایران نسازند.     

در شرایطی که جرم هست و جزا نیست، در شرایطی که سازمانها و نهادهای بین المللی به ابزار دست امپریالیسم تبدیل شده اند، در شرایطی که شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد که از دستگیری چند نفر در کوبا که هنوز معلوم نیست قانون چه رفتاری با آنها خواهد کرد، اظهار نگرانی می کند ولی در مقابل کشتار مردم گرسنه فلسطین، آب در دهان گرفته است، در شرایطی که تروریسم دولتی آمریکا و انگلیس، جو مسموم و زهرآلود رعب و وحشت را بر جهان حاکم کرده است و پرونده جنایات ضدبشری خود را سنگین تر می کنند، بشریت ترقیخواه نباید تسلیم مطامع و منافع امپریالیسم شوند و دست روی دست گذاشته، در مقابل جنایات روزمره آن سکوت نمایند. این بشریت آگاه، سازمانهای بشردوست، صلحجو و آزادیخواه مردمی است که باید با تمام توان و نیروی خویش، برعلیه تروریسم دولتی دولتهای امپریالیستی برخیزند و جلوی تهاجمات تروریستی به مردم فلسطین را، قـتـل عامها و نسل کشیهای  مداوم آنان را سد نماید.

۱٢/۱۰/۱٣٨٧


January 4th, 2009


  برداشت و بازنویسی درونمایه این تارنما در جاهای دیگر آزاد است. خواهشمندم، خاستگاه را یادآوری نمایید.
 
مسایل بین المللی